Viherpesu. Sana, jota ei ole ollut olemassa vielä kovin montaa vuotta. Sanan merkitys, jolla on kolkko kaiku, lienee kuitenkin tullut jo yleisesti kaikkien tietoon. Kuluttajat ovat nykypäivänä tiedostavia. He valitsevat mielellään kaupasta tuotteita, jotka ovat vastuullisesti tuotettuja. Ainakin, jos niiden hinta on sama kuin tavanomaisesti tuotettujen. Erilaiset pakkaukset pursuavatkin merkintöjä siitä, kuinka ympäristöasiat on huomioitu tuotantoprosesseissa. Viherpesulla tarkoitetaan sitä, että tuotteesta tai palvelusta annetaan markkinoinnin keinoin vastuullinen kuva, vaikka tuotantoprosessissa saattaisikin olla niin mustia tahroja, etteivät ne viherpesuohjelmalla vaalene.
Haluatko lukea koko artikkelin?
Artikkeli on luettavissa Lauttakylä-lehden tilaajille. Voit tilata myös
vuorokauden lukuoikeuden kaikkeen lauttakyla.fi sisältöön 3 eurolla.
Voit uusia aiemman tilauksesi käden käänteessä kirjautumalla ensin
OmaLauttakylä-palveluun omalla tunnuksellasi.