Ladataan ilmoitusta
Pääkirjoitus 10.7.2024 07:00Tilaajille

Maalaisjärki käteen markkinoilla

Heli Lehtelä

Viherpesu. Sana, jota ei ole ollut olemassa vielä kovin montaa vuotta. Sanan merkitys, jolla on kolkko kaiku, lienee kuitenkin tullut jo yleisesti kaikkien tietoon. Kuluttajat ovat nykypäivänä tiedostavia. He valitsevat mielellään kaupasta tuotteita, jotka ovat vastuullisesti tuotettuja. Ainakin, jos niiden hinta on sama kuin tavanomaisesti tuotettujen. Erilaiset pakkaukset pursuavatkin merkintöjä siitä, kuinka ympäristöasiat on huomioitu tuotantoprosesseissa. Viherpesulla tarkoitetaan sitä, että tuotteesta tai palvelusta annetaan markkinoinnin keinoin vastuullinen kuva, vaikka tuotantoprosessissa saattaisikin olla niin mustia tahroja, etteivät ne viherpesuohjelmalla vaalene.

Tilaajalle

Haluatko lukea koko artikkelin?

Artikkeli on luettavissa Lauttakylä-lehden tilaajille. Voit tilata myös vuorokauden lukuoikeuden kaikkeen lauttakyla.fi sisältöön 3 eurolla.

Voit uusia aiemman tilauksesi käden käänteessä kirjautumalla ensin OmaLauttakylä-palveluun omalla tunnuksellasi.

 

Lue lisää

Paikalliset uutiset diginä - nyt vain 72 e/vuosi.

Tilaa