”Laitoin Lauttakylä-lehden kesälehteen kuponkitarjouksen, jotta kauppa vähän piristyisi koronakevään jälkeen. Kun lehti ilmestyi, oven takana oli heti jono asiakkaita.
Voi pojat, mikä kuponkisirkus siitä alkoi! Taas kerran nähtiin, että pienikin mainos Lauttakylä-lehdessä huomataan. Siitä tulee asiakkailta hyvää palautetta. Olen muutenkin sitä mieltä, että on tärkeää näkyä oman paikkakunnan lehdessä. Meidän kauppiaiden pitää muistaa keskittyä myös paikallisiin asiakkaisiin.
Toki myös lehden laajat jakelut silloin tällöin palvelevat hyvin, niin kuin nyt tämä kesälehden kuponki. Sain nimittäin monta uutta asiakasta muun muassa Eurasta, Harjavallasta
ja Oripäästä. Erinomaista oli sekin, että kuponkiostoksilla kävi asiakkaita koko kampanja-ajan. Moni osti samalla toiset, normaalihintaiset kengät. Kauppiasta tämä ilahdutti; hyöty oli kaksinkertainen.
Käytän mainontaa teemapäiviin ja prosenttipäiviin. Mitä isompi aleprosentti, sitä parempi teho. Minun mainokseni lähtevät usein innostuksesta. Kun kauppaan tulee uusia, ihania tuotteita, alkaa
luovuus kukkia ja siirtyy mainokseen.
Tärkeintä on näkyä, ettei jää unohduksiin!”
Johanna Santanen
kenkäkauppias
Torin Kenkä
Usko pois! Tää hei toimii!
Mainos, joka herättää huomion:
- kiinnostava otsikko
- selkeä sisältö, maltillisesti tekstiä, hyvä kuva
- muista erottuva ensivaikutelma
- suunnitelmallisuus on a ja o
- kohdenna eri kanaviin, esimerkiksi lehti, radio, some, netti, näytöt
- näkyvyyttä säännöllisesti; nykyiset asiakkaat muistavat, uudet löytävät
- aidosti paikallinen lehti palvelee sekä mainostajia että lukijoita